Opettajainhuoneessa vietetyn kahvitauon jälkeen käytiin allekirjoittaneen johdolla keskustelua itsenäistymiskauden 1917-1920 opettamiseen liittyvistä haasteista. Opettajat pohtivat erityisesti, miten Suomen tapahtumien kytkennät maailmanpolitiikan käänteisiin saataisiin opetuksessa paremmin esille. Poliittisten ja ideologisten tekijöiden vaikutus historiatietoisuuden vinoumiin sai myös osakseen pohdintaa. Opettajat jakoivat keskenään vinkkejä aineistoista ja menetelmistä.
Lopuksi Jaana Nieminen alusti historian ja yhteiskuntaopin tulevasta opetussuunnitelmasta. Opetussuunnitelmatyössä mukana olevan Jaanan johdolla käytiin eloisaa keskustelua historian ja yhteiskuntaopin oppisisältöjen uudistamisesta. Monia varteenotettavia ehdotuksia tuli esille. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, näkyvätkö ideamme aikanaan lukion opetussuunnitelman perusteissa.
Ilkka Männikkö
tuntiopettaja ja ainetiimin vetäjä
Tampereen klassillinen lukio
Lopuksi Jaana Nieminen alusti historian ja yhteiskuntaopin tulevasta opetussuunnitelmasta. Opetussuunnitelmatyössä mukana olevan Jaanan johdolla käytiin eloisaa keskustelua historian ja yhteiskuntaopin oppisisältöjen uudistamisesta. Monia varteenotettavia ehdotuksia tuli esille. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, näkyvätkö ideamme aikanaan lukion opetussuunnitelman perusteissa.
Ilkka Männikkö
tuntiopettaja ja ainetiimin vetäjä
Tampereen klassillinen lukio
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti